17.6.13

Benvingut Mister Hilton com a símptoma

Vagi per endavant que les inversions a la nostra ciutat i al nostre país, amb la que està caient, no poden ni han de ser menystingudes. En temps de sequera la pluja sempre és benvinguda. Ara bé, si es tracta que en ple segle XXI no haguem de ballar la dança de la pluja, portar potes de conill a sobre o vestir de groc, cal fer una breu descripció de l'últim “hit” econòmic a la ciutat, però sobretot, calen propostes, cal fer bullir l'olla, o com dirien els “entesos”, cal urgentment un “brainstorming” que fugi d'idees caduques i contrastadament inútils. Hem arribat fins aquí, ja hi som, i el “ja ho dèiem” no serveix per res. Fem-nos preguntes.

L'últim “hit” econòmic a Terrassa és el desembarcament de la multinacional Hilton a la ciutat mitjançant la compra del complex Hotel La Mola, o parlant amb propietat, el desembarcament de la multinacional Hilton a un camp de golf instal.lat amb totes les facilitats a instàncies del govern municipal del moment (PSC i ICV) a terrenys públics (Bosc de Torrebonica) amb una matrícula d'inscripció de 36000 euros i que m'atreveixo a dir que han gaudit i/o trepitjat menys de l'1% dels terrassencs i les terrassenques. El govern de la ciutat (PSC i ICV) ha celebrat amb un càtering i discursos del tipus “Benvingut mister Hilton” que la unitat productiva x, de capital local, ha passat a capital estranger. Gloriós.

Fem-nos una pregunta i tinguem la sensatesa de respondre-la ràpidament i sense escarafalls: La reactivació econòmica de Terrassa depèn o dependrà del turisme? No. Ens podem estendre en els perquès, però anem de cara a barraca: No.

I una vegada resposta aquesta qüestió, fem-nos preguntes la resposta de les quals pugui tenir, més enllà d'algun problema polític, una mica d'utilitat per al “brainstorming” que la ciutat necessita:

Per què un equipament que ha costat i costa a les arques de la ciutat la morterada que costa el Parc Audiovisual segueix a dia d'avui dramàticament infrautilitzat i buit?

Per què projectem un nou complex industrial (Orbital) associat a una via de transport sense pressupost compromès i sense trajecte final definit quan més d'un terç de les naus insdustrials de la ciutat són buides?

Per què la Oficina Municipal d'Atenció a l'Empresa no té cap dotació econòmica tret del lloguer del local que ocupa i el personal que hi treballa?

Per a què serveix o ha de servir ser la segona ciutat universitària de Catalunya, més enllà de proclamar-ho?

Per què se m'han acudit en cinc minuts quatre preguntes sense resposta clara per part d'un Ajuntament amb més de dos mil treballadors en matèria de promoció econòmica?

Fem-nos preguntes útils. Donem-nos tots plegats respostes útils. Esforcem-nos.